Friday, November 28, 2008

Cerita dinner

As usual,dinner at home on Friday nights.Mom prepared teloq masak kicap,ikan pekasam and terubuk masin as and addition to the other lauks.Sorry,I had to pass the sayur and the other lauks.Alhamdulillah kenyang.Makan buih betik and sipping coke.Tiba-tiba...

Mak:Along dah broke up dgn Irina ek?

Me:Haah.*dgn nada penuh cool calm and composed*(Dalam hati:Sah Lam bgtau la ni...)

Mak:Apsal?

Me:Career options I guess.Susah.Ala takpela its not like di pi lari dgn laki lain ke,along ni womanising ke.(Actually:I'm not "da man" for her la kot.Fall short of her expectationsssssssss)

Mak:Since when?

Me:Actually since my final semester.No worries,its not because of another person or like that*ulang aku*(Kalau tak tkdela aku spend my konvo dok sorang2 pastu lepak dgn odeng.Siap awek hadri si fiza bagi bunga kat aku dgn azan "2 jejaka gersang malaya" via hadri dgn ucapan aku tau korang takde awek so nah!)

Mak:Hurm...seems like you guys are walking a different path.Tak sama.

Me:True,true.Its ok.I'm ok and I think she is enjoying her new found career.Takpela.Hari tu pon dia ada jemput tgk students dia punya show.

Mak:I had a dream.This is the 2nd time.Dulu time awak dgn ninie pon mak mimpi tau!Tapi dah lama dah.Mama saje tak nak tanya dulu.

Me:Ha?Mimpi(Dalam hati:Holy "toot",bahaya betul org tua ni boleh mimpi-mimpi.Power-power!Tapi tak pulak aku suruh dia elaborate mimpi dia tu*piap*)

Mak:Haah mimpi.Agaknya sebab mak selalu semayang sunat istikharah and dhuha.Mintak setiap hari semuanya baik-baik.My choices and you choices in life.Doala untuk anak2(Dalam hati:Alamak aku semayg subuh pon kengkadang kants...dhuha pon kengkadang jugak.Ok-ok lepas ni kena contohi...Ni hint yg dia suruh buat jugak la tu)

Me:Takpe la mak,jodoh,rezki and ajal kan kat tgn tuhan.Dia bagi satu dia amik yg lain.

Mak:Takpela at least you got to know before getting married kan?Tapi awak tu takpela lelaki.Dia tu perempuan.Kesian dia(Dalam hati lagi:Ish...ish,I pon kesian tapi sapa nak sangka benda itu terjadi.We took a chance...).Right now just concerntrate on your new found career ok.Tak payah la nak dating-dating dulu.

Me:Urm ok*half heartedly(Dalam hati:Damn dah lama aku menyingle ni.Keje is keje tapi balik darat nak jugak ada aweks utk dituju...aku ni kan bercita-cita pakej rumah+kahwin+kereta one shot!*yup mmg agak giler,I'll take my chances!*)

Mak:Lam felt so sad.Dia sibuk suruh Along baik balik dgn Irina.

Me:I know everyone likes her.She is nice.But dah tak jadi.What to do?(Dalam hati:Lam ni emosi betul.Chill la....ish ish)

Mak:Awak pon satu,byk sangat interest no time to look and care for the friendship.Mana dia nak mau?

Me:Haah..betul jugak tu...well(Dalam hati:Senang aku cari jugak engineer,giler outdoor mcm aku,boleh bawak manual/stick shift,rock climbing....mungkin dia akan memahami,wanita yg indiependant tapi tidak terlalu sebb lelaki kena provide.Itu tugas dan tanggungjawab.9 akal 1 nafsu,kuasa talak...itu semua ada sangkut paut.Berkasih sayang,bercinta and getting married is not main-main.Lelaki bila menikah sain contract dgn Tuhan.Kalau nak memain tak payah kawin.Kahwin is ibadah dan amanah.Tanggungjawab)

Me:Time-time nila kuar iklan rumah.Nak beli.*Usaha lari topik~kuar iklan property Sime Darby,haah aku lame tolak offer diorang.Lambat sgt call,sehari sblm aku kelaut....hampeh,ops melalut...*

Mak:Sabar...we'll see the market outlook.Use your cash.Time to buy.Market will drop for sure next year.

Me:Tau-tau,I'm handing you my offshore allowances nanti.Not all la...but byk jugak la(Dalam hati:Still enough for me to joli!thihihihihihih.Mak aku bukannya tau how much I make..ssshhhhhhhh..........Gaji is rahsia!Alhamdulillah nasib baik keje laut walaupon bab tu tak jadi tkpe aku pasrah...Doakan aku ketemu yg "ini" pula!)

Sapa ini?........tunggu.Aku harap kali ini membuahkan hasil.

.....aku terus menonton berita TV yg lame kat dapor seblm nasib ke bilik dan belog.Jap lagi main futsal kat HTO.Seronok!

Byk jugak phone claims aku kena buat kat opis nih next week.Terbaek!

No comments: