Wednesday, November 26, 2008

sembang-sembang dgn raqi

Semalam aku kluar dgn raqi pi makan kat sunway pyramid.kat italiannies.aku blanje.Raqi adalah pelaut jugak.Dia lagi otai dari aku.Dia dah ada seaman's passport(aku blom lagi).kalau ada seaman's passport beserta kad,duit hasil titik peluh dia tak kena cukai!best kan?dia sedang bercuti selama 2 bulan pastu mybe dia akan ke norway.pergh...sabar.my time will come.kena tabah je dulu.

Apa yg kami bualkan tak lain tak bukan topik lautan.Aku belom beraksi mcm nelayan laut dalam caspian sea...raqi dah sebb time tu ada typhoon kat vietnam.hahaa.tkpe janji dia selamat.kami juge bercerita pasal kisah kengkawan yg sudh keje kat darat pastu berminat kelaut.kami evaluate.

Kebanyakan pelaut yg aku jumpa org utara.
Kalau rigging krew kebanyakan org Borneo.Sabah bah dan S'wak.Org Iban adalah rigging crew terbaek di dunia.kalau tak takkan masuk national geographics.
Kebanyakan pelaut juga budak sekolah asrama.
Kebanyakan pelaut yg ada gf kena dump oleh gf lepas kelaut.malah ada yg kena putus tunang dan duit pon lesap.
Isteri atau gf pelaut adalah wanita2 tabah,sabar dan berdedikasi~Kami salut mereka!Aku yakin wanita2 camni tak pupus.Ada chan...ada chan.
Welder byk org t'ganu,kelantan dan johor.aku rasa kelantan & ganu sebb byk jugak craftmans kt sana.johor lazimla pola dia org kawasan batu pahat dgn yg dok dekat pasir gudang.

Kami sepakat duit pelaut pelaut old timer byk.kami ni picisan saje.biasala....our time will come.sea time bebyk pastu kite dok darat la.pi 2 minggu sudah.hehe...

Setelah puas makan kami ke borneo rainforest club tgk live band.sharin band.if im not mistaken.byk main 70's rock.yg lain pon main jugak.we like.led,pinkfloyd,prince,ACDC,van halen,iron maiden....ala korang pon tau la.menurut kawan aku raqi mmg kalau diorg ni main geng2 industry heavy weights pon turun.m.nasir,roslan aziz etc bla bla bla i don giv a damn la...mereka pandai main.semlm ahmad izham ada.Semlm ada mamat terkinja dgn aweksnya tertumpahkanair kat baju aku.puas dia minta maap.aku ckp ok.small matter sebb sikti jek.pastu tu air coke.bukan JD.sebb kalau JD aku yakin sure diorg tkmo membazir walaupon setitik.kat kl mahal.bukan macam labuan rm50 dah dapat.kalau ice wine keluaran canada baru rm109.00...aku tau cuma tak amalkan tabiat minum.bebalik kepada live band tu.mmg best.boleh google mereka.

ok sekian dulu.karya harini...bosan sungguh bercuti dikala org lain bekerja!

4 comments:

cdalan said...

sape yg ada chan chan tu? aku kenal ke?

sharkpitt said...

mungkin?

cdalan said...

i laikkkk!

rawsktar said...

ai laikkk..cda...ai laikkk...