Friday, May 30, 2008

semalam dan hari ini


yesterday....
all my troubles seemed so far away....

HECK!yesterday semalam I'd spent my morning pagi hari up till afternoon~evening youtubing everything 80's!ok the hairdo is not the highlight of the 80's mind you BUT the cartoon's and TV shows were the best.Tak tipu beb
(shafik101~aku youtube segala tajuk kartun!dari saber riders and the star sheriffsnye,care bears la,spiral zonenye,the centurions,cite ghostbuster,MASK,thundercat,silverhawk,dinoriders,dinosaucers,smurf, voltron.....pergh aku ni suke tgk cartoon rupanya.....sapa ingat cite starcom?wheeled worriors?haaaa......)
(shafik1~kalau kengkawan ko baca hasil karya ko kali ni sure diorg tumpang senyum sokmo!)
(shafik101~oleh itu ko kene tempek code dari youtube!)
(shafik2 si mistirius~ya aku akan try cuba!hahahahaha tapi tak boleh dpat pulak si youtube ni)
(shafik101~da boley la!)



80's cartoon,funny,hillarious,drama all got mah!guitar riffs!bertuah nak jumpa such things in today's cartoon.there is actually a dedicated website (shafik101~alamak lupa pulak!nanti wa google pastu wa tempek kasi itu link utk tatapan bersama!)

(shafik2~da jumpa beb retrojunk.com)
(shafik101~barula cara!kalau tak salah tu ko amik yg MASK ek?)
(shafik1~campur campur)

anyway,I read irina's blog.sgtla sweet bagaikan gula gula....hati tersentuh membacanya.yelah kite terima kadangkala cinta itu tidak bersatu.mungkin juga jalan yg terpisah akan bercantum kelak kat belah depan-depan sikit....manalah tau.kadang-kadang kita kena sacrifice and chart our own voyage untuk mencari jalan itu......I can't never write like that!so sincere and good english mind you!
(shafik109~ala rojak je.....janji happy!)
(shafik2~hullamak itu thundercat mmg cara la beb!)
(shafik~wa tau wa tau!itu pasal wa kasi letak sama YM gua!)
(shafik109~hampeh natang berok....diorg tak layan aku)


as usual blog reading and hopping gua membawa kepada blog suria yg nampaknya dalam keadaan berduka....kesian diri beliau.tapi takpe aku rasa tension keje tu...
(shafik123~anak dia comel,suami pon penyayang....so alhamdulillah aje...happy famili.bagus didengari)
(shafik101~engko lain tensen lari hutan, main batu......terjun sungai!)
(shafik~bujang trang tang tang begitula.....)
(shafik101~paling tenang pi masjid,semayang jemaah,baca quran...confirm!tapi hati mau ikhlas ah?)
(shafik-shafik nampaknya sgt bersetuju dalam hal ini......contoh jawapan confirm betul)

so if you call youself an 80's baby like me.....then kalau rasa down pergije kat website yg aku syorkan itu
(shafik1234~hidup captain power and the soldiers of the future)
(shafika says~CARE BEARS STARE!)
(shafik101~POWER X-TREME!)

dah dah tak larat aku.....kalau forum filem kartun zaman aku kecik-kecik sampai esok pon tak abis!so selamat semua....selamat meneruskan kehidupan di dunia yg fana ini!sekian tq

4 comments:

xxxxxxxxxx said...

hmmmm..... dengan katun2 ni kite membesar... even pedang thundercat pon mak bapak aku beli dlu...huhuhu.... aku ada ingat satu katun ni, tp xtau tajuk die.. katun die cam ala-ala power rangers tp bentuk 2D. kenderaan utama diorang adalah kuda, pastu kuda tu warna-warni;hitam,pink,hijau,blue... pastu kuda-kuda tu cyber-robotik... ko tau x cite katun ape tu... kalau ko tau katun ape tu, just pass me the message via my blog... tq..

Anonymous said...

setakay nie ko ja lah kawan aku yang tau tentang the elephant show.
love u in the morning in the afternoon.....

sharkpitt said...

i love you in the evening and beneath the moon....

Suria Khamis said...

hey! i know the elephant show too!... can even sing the whole verse. hehehe!!!

shafik,i am back to blogspot. same ol' add... YIPPIEDIEYAY!!!