Sunday, May 25, 2008

perjalananku

setelah kecelaruan diri shafik agak reda seadanya beliau terus membawa diri ke taman negara pahang pula...

sidang pembaca,maafkan shafik kerna beliau tidak dapat mengupload gambar sekitar adventurnya ke redang dan kini beliau my merah kehitaman dibakar panas teriknya matahari pahang darul makmur pulang membawa sedikit kisah rentetan coretan secebis perjalanan adventurnya

so there i was, kuala tembeling.invoking memories of the past when me and my buds first organized our trip to taman negara pahang. kuala tembeling is one of the entry points to taman negara pahang exiting via kuala tahan...a 3 hrs long boat ride!fuyoh

anyways, this trip is all about melayan kerenah pelancong dr singghporah yg telah dapat beberapa ketulan batu dan insyaAllah sebahagian johor kerna sibedebah hanjing hitam dari jelebu,nogori sembilan yg telah bersekongkol dgn bapak imam hadhari ada hari pirah lu boleh belah...~jual air kt s'pore 3 sen...pahang nak jual kat selangor pon 5 sen!?apadaaa(sedikit selingan)
(shafik-shafik bersekutu sama2 bersetuju dalam hal ini!)

ya tidak dinafikan hati ini masih terluka tatkala mendengar lagu dr budak AF yg dulu gemok tapi sekanrang dah kurus
(shafik1~kalau tak tak commercialla)
(shafik2~idokle sgt....sebenonya itu persepsi pepsi je....aku rasa media cetak dan media elektronik yg suke wat cite.....paper malaya ibarat sampah yg hanya kerjanya mengampu bukannya sebagai wacana minda,wadah pembina ketamadunan.....nasib baik ada blog!padan muke pemerintah)
(shafik3~korang dah menyimpang la beb!*ye aku pon nak tgk najis kena tindakan mahkamah*)

so aku kena handle budak s'pore yg kena berbasikan 58km dr kuala tembeling ke kuala tahan sebab cikgu diorang suruh dan ini adalah sebahagian kurikulum sekolah mereka!haaa.....kat bab ini aku rasa betapa tak rock nya kurikulum kita...so bebudak ni dtg dr sek catholic high.Sec3.
(shafik101~Sec3 tu kiranya mcm Tingkatan 3la.....Secondary 3.....)

Kat bab ni aku salute syllabus diorang.Sec1 diorg wajib camp kan sekolah mcm yg kita dok wat tu....pastu Sec2 kat siggahporah ...pastu ni kire overseas tripla!menarikkan?
(shafik101~time2 nila aku rasa nak jd menteri....nak pegang portfolio pelajaran.lagi satu yg aku minat adalah yg berkaitan alam sekitar.....tak ke best kalau sume sekolah kat mesia ni offer 3rd language.watla sek yg khas ajor french ke,tamil,mandarin,jepun,german,dll.....kang aku sembang politik susah pulak................)
(shafik2~ko sembang je lagi baik dr taip.....silap taip masalah problem pulak kang!)

so pendek cite berkayuhla mereka.aku kesian pon ada
(shafik2~kesian sebab mcm bebal semacm tatau kayuh basikal....aku taula penah,tapi adaka kayuh naik bukit duduk!dey kalau ko pandai main gear mountain bike takpe jgk...berdirila bagi extra torque kalau pakai low gear....as you reach the top nak turun pakai jela tenaga keupayaan pastu dah build up speed....kayuh lagi layan naik bukit!!!!!aku dgn member baru aku Bala si pemandu lori tak abih2 geleng kepala!)

so trip kali ini banyak membawa kesimpulan iaitu bebudak rakyat malaya yg sebaya dgn diorang bak di kampung atau bandar kalau berperang confirm kita tapau diorng bigtime!

syllabus diorng lagi mantap ......woi hisham apa yg ko bikin?hayun keris pandai!!
(shafik101~jgn tiru aksi sedemikian kerna ini menunjukkan betapa rendah dan sengkek pemikiran ahli politikus kita yg masih teraba-raba dan ditakuk lama)

org2 kat kampung sgt muhibbah!aku sgt seronok duduk kat sana....abg wan yg mukanya mcm cinakui tp melayu amat fasih berbahasa cina kanton.bala boleh layan lagu ramlah ram dan dangdut amalina dalam lori 1 tannya bersama-sama aku dan zam!Sulaiman aka uncle man..layan ckp tamil baek punya!!!mmg syiok.....lepak dgn guide Ah Hi,hullamak ckp melayu kalah org melayu beb...ini baru truly malaysiannya feel beb!

ye walaupon aku makin hitam kerna trip2 aku ini...aku rasa puas.....tak dinafikan ia turut membantu heal my soul
(shafik2 yg nakal~boss rasa nak makan tapak tak?sole!hahahahah)
(shafik yg boss~nak tapak ko!)
(shafik2~adei!)

hahahahaaa....padan muko!

anyways,thesedays mmg aku dok layan lagu aizat sebab ada kena mengena dgn story of my life la......gua main copy paste jek lagu ni....takdela hapal seketul seketul....hati aku rasa like thisla...this is for the special sumone.....i do have a problem la.....erm

Ku cuba redakan relung hati
Bayangmu yang berlalu pergi
Terlukis di dalam kenangan
Bebas bermain di hatiku

Cerita tentang masa lalu
Cerita tentang kau dan aku
Kini tinggal hanya kenangan
Kau abadi di dalam hatiku

Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
(aku rasa bunyinya "
Harusnya nyatakan ku biarkan engkau pergi")
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
(membuatku terkurung rasa ingin mati)
Derita yang mendera kapan akan berakhir
(derita yg mendera takkan berakhir)
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
(bukan ke "takluki")

Cerita tentang masa lalu
Cerita tentang kau dan aku
Kini tinggal hanya kenangan
Kau abadi di dalam hatiku

Harusnya takkan ku biarkan kau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku

Aku cinta ooohhhhhh
Aku cinta oooooooo
Aku cinta ooohhhhhh
Aku cinta oooooooo

Harusnya takkan ku biarkan engkau pergi
Membuat ku terpuruk rasa ingin mati
Derita yang mendera kapan akan berakhir
Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku

Aku cinta ooohhhhhh
Aku cinta oooooooo
Aku cinta ooohhhhhh
Aku cinta oooooooo

Hanya engkau yang mampu taklukkan hatiku
ooooo



kalau silap ke benda ke...aku pon tatau.yup i have no idea.but i like this song....deep and meaningful......so this time.i wont be sticking up a pic coz i cant seem to find the right theme.....and yes i'm feeling a bit lazy after this trip....oh duit keje tu aku dah beli sandal teva....peah still owes me and i need it to get sumthing for her i truly care but sudah terbang(shafik shafik.....gerammya aku kt ko!)

No comments: