Tuesday, March 30, 2010

Catatan dari laut

Parap pap pap pap..........pergh tetiba aku rindu mekdi!

Jeng jeng.Sumpah aku tak sedar*konon* hari-hari yg berlalu.Chewah*macam pujangga lautan~uwek~*(kalau rasa tak stabil di laut,jgn amik ubat tahan muntah....bantai pil selesema sepam pastu tido....insyaAllah stabil balik kepala hotak)

Walaupon aku miss mekdi.Miss lagi aku kat Miss Anies.Nasib baik nearshore offshore.Buatnya aku ke platform macam dulu kala.....haha.....satellite phone 2 minit sorang.

Kehidupan aku dipenuhi dgn aktivitas.Sebab keje aku tak sekompleks mana time operasi,maka aku pon join krew mekanik repair engine,pasang pump.Pepagi aku kemas office ala opis boy,housekeeping kontena....aku still tak sempat blaja welding sebab Jenal aka Liow busy.Aku tak sempat nak berguru.

Pojek ini ikutkan jadual berkala patutnya dah setel.Sebab masalah design alat dan equipment,kami terpaksa mengmcgyverkan diri.Kadang-kadang terbang jugak maki hamun,teguran,pantun-pantun berbisa tapi itu sume lumrah.Ada yg curhat sepam dua pastu back to business.Janji keje jalan and ok je no heart feeling.Diorg ckp depan2.okla tu.xde main cite blakang.gentle gitu.

Mak aku br balik dr jepang semlm.

Esok nak kembali ke lokasi.Suke aku suke.keje boleh bejalan.Walaupon sedap dok standby sebab gaji jalan tp syiok lagi keje habis cepat dan ikut specs.Kepuasan...kejayaan.Boley balik.Lepas ni entah kemana...Sabah ke....Ganu.Gi sabah mcm best je....hurmmm......tgk mana kena campak.Nak bgtau awal-awal ada jugak bidding pojek kat indo...tu belah balikpapan mana hala ntah.belah sulawesi sana...*sumpah aku takut lanun!*

Sekian dulu kisah pengembaraan.


No comments: