Sunday, November 01, 2009

Aku dan kawin

Awak ke mana semalam?

Lepak XX-YYYY-ZZZ

Wooo...cool cool.Rocksta camne?

Sibuk nak peksa la mommy...so I chill with her bagi moral support.



Kepoof...cucuk awan!Itu jawapan "bertuah punya anak!".Support la sangat



Sudah sudahla berangan tu.Lazat sungguh pisang goreng.Aku kunyah penuh rakus.Maklumlah nak memecut ke ipoh.Memerlukan tenaga menekan pedal minyak,mengawal stereng dan konsentrasi membaca peta.Lepas ipoh,klang pulak.

"Mak along nak pi Ipoh!",aku bersore

"Hah,watpe?",balas ibu

"Membe kawin",aku balas sambil senaman mulut

"Balik-balik membe kawin.Awak tu bila?Jgn lambat.Kang tua sgt.Anak kecik.Kalau bagi alasan nak kumpul duit,sampai bila pon tak cukup!",nah amik jawapan balas,jauh menusuk ke dalam.

Nenek aku up level ckp kang dia mati tak sempat tgk aku kawin

Huish mmg zazesss telinga ni mendengar.Memang nak kawin la!aku jerit kuat-kuat kat dapor........................dalam hati.

Lepas siap apa yg patut,aku pon cabutla....sorang-sorang lagi pi kenduri...waddehel?
Aku sampai dgn beg galas ala rempit aku.Beg galas esprit ok?Bukan chap ayam.Chap kuda tu!*iklan tamat*

Peta kawin kirul superb.Aku sampai ontime 2 hrs drive.Not exactly ipoh sebenanya but close enough.Aku makan setable dgn big boss aku sebb yg lain xde lagi.2 pinggan aje.Lebih kang telalu buruk lantak.Bila dah duduk dgn boss,aku pon kena interrogatela.Soklan ikut tema!?Aku bg jawapan apa yg patut.heh

Then pendek cite,lepas salam2 sume aku pon cargas kire2 jam 1 tgh.Zup ke klang,kurang 2 jam aku sampai exit subang,then terus ke jalan kebun.pekena lagi sepinggan.Jumpa Alang membe BMI aku sebab dia yg kawin.Md Nuh pon ada.Md Nuh ckp kt aku dia nak kawin bulan 12.

Lepas 1-1,demm....

Tadi wak dtg umah,hulur kad kawin jugak.Aisehh,one more is going to kawin.Best sungguh!Alhamdulillah.Oleh itu aku pon nak membulatkan tekad utk kawin sebab target fasa 1 setahun++ keje dah tercapai.

Camne nak mule?idea tu dah adela kot.hurm.....aku butuh ide kalian!

6 comments:

sophie asmara said...

mulakan dgn bismillah...

Baizura S. said...

gi kursus kahwin dulu.

Sasha Sharifuddin said...

haah..aku setuju dgn sopi n bai..

calon kita cari on the way...hahah!
*akak jgn marah!*

empunyabelog said...

Ok...kursus kawin dah pegi.I got my cert.I oso got sijil utk urus jenazah!amacam?

next...

Huntress_9 said...

Salam,

Selamat Raye to u as well.Oops terlajak sebulan.

Good Luck proceeding to the next level k.

Ask From The Wise, insyaallah Die tlg semburkan sket² ilham . :-)

sharkpitt said...

makaseh makaseh.