Sunday, September 28, 2008

3 sekawan

ok sasha setelah aku selidik aku dah dapatkan kamu lagu itu!sapa sapa nak contribute lagu darjah sekolah rendah dipersilakan!ayuh....YUK!

Lagu: 3 Sekawan

Ada seorg kawan namanya Ah Meng,
Dia juga berkawan namanya Muthu,
Kami berkawan baik sama sedarjah,
Belajar bersama main bersama,

Hey...hey....hey
3 sekawan.

Analisa lagu.Secara stereotaip nya buku teks atau lagu zaman dulu sikit ada watak ahmad@ali and ah meng dan muthu.I assume 3 kaum utama yg direpresented walhal kat malaya ni byk lagi bangsa and kaum lain?Apa diorg tk jeleske?Haa....tak gitu?

Kenapa nama ini yg paling tipikal dipilih?Atau Ahmad,Ah Chong dan Muthusamy(ni zaman lagi dulu...kalau tak percaya pi usha kat www.10tahun.blogspot.com..paper lama dulu diorg wat propaganda macm ni~dasar pecah perintah...see we are all embeded with this notion in nation building...secara tak sedar...ala2 matrix gitu...shit camne aku boleh lupa nak letak matrix dalam cite yg aku boleh tgk berulang kali?aku dah tgk 5 kali!damn)....jeng jeng jeng....welcome to the matrix!

No comments: