Monday, July 21, 2008

kisah hari isnin

Dikala menanti masuknya waktu azan maghrib,aku membaca seleksi blog aku.nak baca MT macam hidup segan mati tak mau.source berita aku yg paling aku suka disamping malaysiakini.takkan kena serangan cybersquad UMNO...aku harap tidak.lumrah dunia akhir zaman...yg betul dan benar yg itulah yg salah.masyaAllah...terasa pulak dekatnya kiamat.byk sangat petanda nya.kita je manusia yg alpa dan buat donno.ish ish....aku bertazkirah sikit utk ingatkan diri dan kengkawan.

Tadi jugak ku terbaca blog si sasha.rajin plak dia update setelah aku mengcanon beliau.oh!rafiqa yg membaca blog irina sungguh tersentuh dgn tulisan beliau.dia btau time hari sabtu aritu.takpe aku gumbira dan juga pasrah.kerna aku faham.
(shafik101~bos ni bijak orgnya!tak gitu?)
(shafik~amin....tidakla bijak.kiranya bijak semoga aku tak lupa diri dgn kurniaan Ilahi)

I can't never write like irin(i like!)i think she is an excellent writer.Anyway,back to my tale after reading sasha's blog i have this sort of sinking feeling...like like ala sedihnya kisah hidup.hehe.relax she might finish last from her class...hey i just finished.still in search of a secure sound and challenging career.

I have friends asking about me and my obsession with my extreme career choices(shafik says~not extreme just minat) esp in the oil and gas,nak sgt pi negara padang pasir,tu nak pi duduk jauh jauh kt merata dunia tu buat pe?aku takla rasa extreme sgt.ramai jek org yg wat camtu dgn sebab musabab masing masing.ada kerna wang ringgit,ada yg suka challengenya,ada jugak sebb nak memoyo.bg aku challenge tu yg penting.ilmu yg nak aku dapatkan.i've wasted a lot of my years.kalau aku tak bekerja keras dan bekorban....how am i to play catch up?no i don't want a big fat car,or a big mansion,aku nak ilmu dan pengalaman yg mencabar.sebab melalui jalan yg sukar ia akan buat kita appreciate whateva yg kite kecapi itu...bagi aku jugak kalau tak berkorban abihla...and i have tales to share with others hoping that i could inspire them.kalau ada jodoh and ada anak i can tell them.kalau xde tkpela...adik aku nak dpt anak.gurl pon gurl la.kalau dia nak belaja kenjutsu uncle shaq can ajar!so i can pass my sword!hehee...and my bokken...

moga2 apa jua pilihan hidup aku ia adalah yg terbaik yg dtg dariNya...kerna sapalah aku?

maaf kali ni tkde gambo!

2 comments:

Sasha Sharifuddin said...

hang on to what you want...work towards that coz your passion is going to take you far and true..you will have tales to tell at the end of it all.

I don't have that, but i take pride in my friends who does and it gives me wisdom to tell other people/future generations.."Don't be like me, but like (passionate friends)..look where they are today" with full pride.

I heard somewhere "Listen and learn from other people's mistake, coz you don't have enough time to do it all yourself.."

So I learn from you and you can learn from me. Keep on writing and inspiring...

*ye..sasha dlm mode emo beberapa hari ini*

Da' Joker said...

Xpe, kalu uncle shaq x sempat nk aja anak die kenjutsu..
Meh sni sensei joker tolong ajor..
ok??
Weh mat..
dah 2 mggu lu x mari..
Wa dah x tahan nk rembat lu nih..
Mggu lps syok..
Aku jd sensei jap..
Ramai gle bdk2 br..
Meriah beb..
Mggu dpn insyaallah lg ramai kot..
Semangat semcm je bdk2 kali nih..
X mcm kte dlu..
Hangat2 je sume..
See u in da DOJO bro..
Looking forward to kick ur dumb ass..
Ahahahahahaha...