Tuesday, February 09, 2010

ini cerita seriyus

Ini post overdue sebab router kat umah kondem.Maka aku pon edit la sikit.

I'm going to be engaged insyaAllah on the 15th.Aku pass the business of persiapan kat ibu,makcik and adik pompuan yg bersemangat waja.Chaiyooookkk.....Aku jadi cash cow jek.Mooooooo........

One foot forward.

3rd time lucky.fuuuu........alhamdulillah

I guess its pretty scary to think that we will be stepping out of our comfort zones.More so after sealing the deal?Ini bukan main-main kawin pondok-pondok.

Bukan boleh sesuka hati napsu serakah nak hora horey macam bujang lara.Kalau mahu,tak perlu ini semua.

Serba serbi kena jaga.

I think benda ni yg bikin sikit gusar esp kat wanita kot.Kena ikot laki.Laki pulak kena strike a balance,yup lagi-lagi anak sulung....berat beb berat.Kot-kot apa-apa jadi kat bapak aku,aku kena take over automatically itu confirm.Maklumla dalam adik beradik aku,aku yg paling hensem.Kalau tak?Haa....I'm answerable to God.

It ain't going to be no fairy tale either.That only happens in the movies.hakikat.Bak kata p romlee dalam 3 abdul,sedangkan lidah lagi tergigit.

Nobody wants a union of 2 souls to end up in shambles or tatters thats for sure.No no no.

No me,I but us lah.fuuhhhhh......mesti mau banyak saba

Lelaki dgn tanggungjawabnya begitu juga yg wanita.Lelaki tak bimbing isteri,menjawapla dgn Allah.Isteri tak ikut ckp suami (selagi tak melanggar syarak) dosa jugak tapi laki tak boleh abuse this right jugak,dosa jugak.Islam itu adil pada laki mahupon wanita.Cth mcm laki kawin 4.Susah nak jmpa yg betul-betul-betul.Aku rasa diorg nak variety of ehemm jek.Ini pendapat peribadi saya.Sebab byk lagi faktor lain yg sengaja dilepas pandang.Alasan lame is sebab boleh and ikut sunnah.

So anyway cite benda heavy seriyes ni sangap. aku kat Jb nih.Penat jugak drive pepagi buta,sesampai terus gi seberang.Takpe cari makan lebey punya hal,ini utk masa depan.Macam biasa keje kuat makan mesti lebih kuat.

Aku penat lah.Mandi and tido lebih afdal.

Merepek.....

2 comments:

Baizura S. said...

hehehe. takut kan kalau fikir sgt? :p

sharkpitt said...

takut-takut pon kena pikir.kalau tak pikir masalah jugak.huauhauaaa

kalau tau mmg aku takmo jadi adult.wakakakaa