Wednesday, April 01, 2009

blog ringkas kat kfc labuan

aku blog melalui jalan halal.tak curik line.kfc 24 jam.ada free wifi ari bekerja.pandai diorg ni.aku makan cheesy wedges dgn juice mango ditemani mat.

keje sronok sebab aku suke keje aku.tiap2 naik survey boat aka bot nelayan modified bunyi ketom-tom-tom.boleh blah sampai 4 knots woo.jadikla

laut agak choppy dikala petang.semlm downtime sebab enjin boat overheat.makan gaji buta day tp sebb principal engr aku seorg yg tak suka curi tulang.kami bekerja sampai ke ptg jugak utk pastikan system underwater kami tip top for aini.

tp....start system jek ada poblem.pinger takmo bagi fix utk runline utk trial run ke-2 kami.pastu kitorang punya pulley sensor utk side scan sonar (yg bentuk mcm torpedo tu) wat perangai.fucked up last minute.dan nak masuk survey line dah.fix utk runline dah masuk pergh....terpsycho sekalian engr.

gedebak gedebuk...takde fix utk pinger tapi sonar jalan.pakai manual counter jek and agak2 sea depth according tu our pinger.aku dah tau sikit2 la.tapi mak ai manual dia aku tak khatam.nak tuning sikit punya susah.principal engr pi wat tuning.aku tak usik.takan main dgn depth dgn adjust HF and LF sikit2 jek utk dapatkan data.

sedikit panik berlaku kejap sebab tetiba ada bukit bawah air.side scan sonar (towfish~kitorang panggil ikan) berjaya diselamatkan.heh....takooooooooooottttttt beb!!!!!

so aini abis 1 blok.ada 11 runline.ada lagi 10 blok kena cover.so kalau boleh perabih awal....balik awal

tapi pending jugak sea condition.

so rasa macam sea explorer plak.tak pulak jumpa harta karun ke ship wreck ke.pastu sea bed kat sini keras.byk batuan keras berdasarkan data yg dikumpul.apa yg aku buat ni is to determine route utk water pipeline lay.ni bukan pojek oil and gas so CSR pon xde.tapi kitorg wat keje elok2 la.aku rasa client kitorg pon tak tau CSR tu hape or sape.

so till next time.

i miss yu.sila jgn buli beliau.aku jauh ni.dahla nak exam.

aku dah call gel.aku ckp aku mybe xde utk weding dia.sobs....sori bro gua cari makan.tula sapa suh dok jauh sgt.

tu lagi sorang kat UK tu tak reti2 nak balik.aku harap peah psycho dia cukup2 ditambah pula dgn aktiviti satow.ngeh ngeh.

sekian entri aku.miss u olls.kah kah.rasa macam arbok kat poppin.

7 comments:

buih said...

miss u too...

Xul said...

work smart, play hard. till we meet again orang kampung ku.

rawsktar said...

mana ada orang yang buli i..

sorang je..bai nama dia. u pukul dia nnt.

i miss yu tuuuuuuuuuuuuu.

bai said...

abg sapik. i tak buli anies pun. hari2 i call dia tanya pasal makan minum dia tawww... nti abg sapik kena upah i tawwww.. bikini tupis billabong tawww.. miss u more abg sapik.. hik

buih said...

wei, aku dah mulakan geng oakley ducati series...

meh ah join.

setakat ni ade

aku - hijinx
zano - fives
xul - gascan

ko bila nak beli monster dog?

rawsktar said...

ha'ah la abg sapik. dia masakkan i bubur. hau sewit kan dia? haish. jgn pukul dia nnt, sebaliknye kite gi makan2 nak? nak? lambatnye nk tunggu abg sapik balas komen.

i miss yu more..more..more..

sharkpitt said...

anies luv: i taw bai mmg caring.nanti upah cokelat.permintaan lain tidak dilayan.ngeh ngeh ;P

peah:nanti aku join.aku rasa duit elaun aku memadai...

xul:insyaAllah.penat ni.ni dah masuk work extra hard