Sunday, January 04, 2009

rumah kena ransack...AWAS!!!!

pada hari ini dikala kami sekeluarga bergumbira meraikan kehadiran ahli keluarga baru nun jauh di batu pahat rumah tempat aku berteduh ini telah dimasuki pencuri.

walaupon sedih sebab harta material dunia hilang namun aku tetap bersyukur sebab nasib baik kakak pembantu rumah ikut sekali.manalah tau kot-kot kalau dia tk pegi apa yg akan terjadi.nasib baik nenek aku pon ikut.selalunya diorg berdua port kat umah ajek.

bilik ibu bapa dikopak masuk.baju baju bergelimpangan...aku rasa brg kemas ilang.aku tak tau casualty of war,tunggu dierang balik assess damage.pastu kena report part 2.

begitu juga dgn bilik adik..duit tabung adik bongsu aku menjadi mangsa.sebab tahap kealiman dia jauh lebih tinggi dari aku,aku rasa secool cool aku....dia cool lagi.terbaik.

bilik aku tak byk baju dan agak bersepah pon menjadi mangsa.namun sob sob tsk tsk tsk sob sob jam nautica yg bapak aku bagi lepas aku balik opshore menjadi mangsa keadaan...UWAAAaaaa.....selalunya kalau ada occasion aku pakai jam itu.tapi not today.memang dah suratan takdir...bye bye jam balak!Uwwwaaaaaaa.............

tapi sebenanya kesian lagi kat parents aku la....sob sob tsk tsk

ish ish....desperate times.tkpe org kat Gaza lagi susah.syukurla bebyk ya'all...

4 comments:

buih said...

bersabar lah.

sharkpitt said...

terima kasih sohabat

rawsktar said...

bebeh..sian u..uwaaaa.tp i tau u gagah dan tabah orgnya!hiyark!!

sharkpitt said...

makacih makacih...tengkiu tolong pujuk bebeh!