Monday, December 29, 2008

Sambungan....terdapat unsur-unsur kelembikan

Rentetan perjalanan bersambung.Darilah Bintulu aku ke LCCT.Bos jemput dgn kereta utk aku ke Johor.Dari Johor aku ke Loyang offshore base pulak.

Jadual aku mcm ini
29-9-08:KL-BTU
30-9-08:Aku pi Offshore Bintulu naik crew boat ke AWB Perwira Perkasa
1-10-08:SELAMAT HARI RAYA!!!atas kapal sob sob tsk tsk
aku kat sini sampai 14-10-08
15-10-08:Aku dah kat Johor..magik
16-10-08:Aku kat S'pore tapi tido kat JB
17-10-08:Aku pi S'pore pastu balik JB.Malam tu gerak ke KL
18-10-08:Kat subang ni
19-10-08:Kat subang lagi
20-10-08:Aku ke Miri
21-10-08:Aku pi site visit ke BOKOR Field.Naik crew boat jek.Pi awal pagi.Balik lewat petang!
22-10-08:Aku kat darat.Pi opis Petronas.Meeting....sangap bai!
23-10-08:Onshore....sangap jugakla.Lonely*bekground lagu Akon
24~26-10-08:Aku pi offshore.Tumpang tido kapal org lain.Kapal tu nama Dayang Berlian
27:Pi onshore balik
28~29:Pi offshore balik
30:Balik darat
31-10-08:Pi laut naik kapal Sarku Clementine
1~5-11-08:Aku kat offshore MIRI
Pendek kata aku kesana kemari...lonely jugak at times.Dahla takde signal hp.
6/11/08:Kapal belayar ke labuan...kat sini ada signal.Time belayar ke labuan perbagai org aku call dan cuba call.Maklumla dah ada signal.
9/11/08:Flight aku dari Labuan ke Miri,time nilah gel call aku and broke the news pasal majlis perikahan dia kat sana.Aku ucap tahniah jek dan berharap semuanya sukses utk bro aku ni.Dia pon sibuk nak mencarikan calon utk aku sebab dia kata byk jek budak medic alim-alim cun-cun yg boleh dia kenalkan.Lalu aku pon gelak besar kat airpot Labuan...*Time ni pria kesepian

Keje aku masih belum selesai sebab client delay brg aku terpaksa ke offshore miri balik.Aku dikehendaki buat cable clamp installation.Macm gamps sebab aku dah semangat nak pulang.

Aku finally pulang ke rumah pada 17/11/2008...

Pi mai pi mai tang tu.Inilah cara aku cari rezki.Aktiviti menabung utk masa depan(Time ni tak pikir kawin lagi nih!)

Pastu jeng jeng jeng...ntah apa mimpi aku pi jalan 223 dgn seorang wanita.Aku nak bagi cokelat dgn barang ajek. Wanita tersebut memakan 2 bungkus nasik lemak,laksa dan air bandung.Aku rasa menu standed dia kot.Aku plak makan nasik goreng USA(haram tak sedap!).Kami berbual kelakar(bukan mesra ya)

Aku pakai t-shirt TLO itam dgn steng ajek.Tak hensem mana pon.Lepas kami makan,aku pon anta dia pulang.Ayat ditika aku anta balik adalah "ko ni sengal jugak la shaq"(adala sumting like dat...kata kunci sengal),lalu kami ketawa dia bukak pintu keta and blah setelah muah muah ala-ala Socialite.

Kami pon memain sms.Sms kami ketok-ketok belaka.Maklumla kengkawan kengkawan.Aku busy walaupon time tu baru balik dr laut biru(tapi kat port kaler cokelat!yuck).Aku busy sebab kena jadi tukang compile report utk cable lay.Aku ingat lagi...kepenatannya.Time tu pi jmpa Dia pon dia ckp muka nampak penat<--jumpa kat kopitiam.

Seingat saya,saya pi jmpa dia sekali kat opis.Makan lunch.Pastu makcik kedai itu diberitahu bahawa saya keje nelayan laut dalam.Sewaktu itu dia kelihatan ayu bertudung.Saya rasa agak geli perut sebb saya tak tau dia gi keje dgn ayu sekali.

Pada satu hari Sabtu yg best.Aku pi climb.Dia yg sepatutnya dtg awal utk memanjat dt lewat sebab tunggu Bang Ngah yg tak bgn.Ciss....terus aku tak dpt belay.*hati kecil berbisik...cisss rugi-rugi.Dia dtg dan sempat minum Teh O Ais ajek kat kedai Nasik Ayam Mancongkam.How sewwittt kataku.Tak dapt climb dtg minum jek dgn aku....aku cair bagaikan aiskrim cokelat ditgn bebudak kecil summertime kat iklan TV/movie omputih,sini no summer....Time ni kami semakin mesra dgn nada mahu tapi malu.Dua-dua party mengamalkan sikap tersebut.

Pada satu hari,saya bukak fesbuk.Saya pon tuka status saya dari "Rumit" ke nothing.Pastu Amad Fairus menghanjengkan saya....saya yg agak blur dan tidak pasti pon bertanya kalau tuka status ada org tau ek?Aku main tuka jek sebab life was not as complicated.Zaman iu telah berlalu sebenarnya.Aku pon tak bother sgt sebb bilala masa aku nak pi tukar status kat laut tu(Kapal yg aku naik takde internet bukan seperti Perwira Perkasa)Ia ditambah lagi dgn comment "Ehem...ehem..",suasana menjadi hangat.Isk ishk.Sebenarnya time ni saya tidak berani komen paper sebab saya malu-malu kucing miaw-miaw.Saya pon tak pasti dgn semua ini...Apa kata hati?Mahu tapi malu?WTF?Adakah.....jeng jeng jeng

Entah sebenarnya saya tidak sure dgn sume ini tapi saya suke gemar hangout dgn Dia.Ada juga sekali saya pulang dr Ampang dan turun kat LRT stesen Uni.Dalam byk2 tempat kenapa nak sgt pegi situ...Ia menjadi misteri dihati.Saya menanti Satria Neo 1.3 manual itew di tepi jalan setelah duduk minum kopi.Pastu dia amik...Pastu dia balik umah tuka baju bagaikan transformers.Aku duduk tunggu dalam keta.Pastu aku kena drive keta itu.Nasib baik aku reti bawak keta manual lagi.

Kami lepak kat kopitiam.Time tu jugak ninie tepon.Aku ingat lagi.Aku bukak leptop tunjuk gambar aku kat laut.Kami bersembang sampai maghrib.Aku pi umah dia tumpang semayg.Osmet-osmet dia pon ada time tu.Osmet dia kuar rumah sebab nak balik kawin kat Melaka.Lepas solat aku dihantar pulng ke stesen lrt KJ.eh...aku yg drive.So aku menghantar plg diri aku naik keta Satria.Vroom vroom........pastu tuan keta amik balik keta setelah aku dptkan chariot aku.Kami pi Melaka bersama-sama pada hari sabtu....macam biasala hero bawak kereta.

Setelah itu kami ke ampang pula sebab dia mahu ke rumah kakak.Saya turut serta.Takut tak?ujar si Dia.Tak jawabku dgn nada selamba katak.Baru aku tau rumah kakak dia dekat dgn rumah Cik Pie,kawan baik ex-gf 2 dan juga rumah kekasih Mimi.Kekasih Mimi?Sapa mimi...hahahaaaa...Sapa kekasih beliau iteww.....itu kat blog lain.

Aku pernah bgtau kat dia,i don't easily fall for people.But dgn dia jadi lain.Memula nak jek main declare by nu year...hik hik pastu 30/11 jugak.Aku pon belog.Sebab aku ni bad at dates.Aku ckp i'll just take my chances la.Nothing to lose.Aku malas nak pikir complex-complex rumit rumit.Aku syukurkan aje ada yg syg dan syiok kat aku and aku boleh balas kasih syg itu.Dah senang.Takmo aku jadi complex2 sgt.Entahla sebenarnya aku pon pelik tapi aku terima aja dgn hati yg terbuka!

As for now,kami hepi.Ada time emo-emo tapi the gud thing is biler sorang emo time tu la sorang lagi cool.So aku syukur jek.Drama sikit-sikit tu mmg kebiasaan.Manala ada benda smooth sailing all the way.Tak logik!Tak logik!Fairy tale bolehla camtuh.

So next year,aku akan busy sekitar Jan ke April mencari rezki.Heh.Nak kumpul duit lagi.heheh....yela aku nak kawin InsyaAllah.Sijil nikah dah ada.Aku dah suruh dah dia masuk pinang aku!hahahaa.......

Gel nak balik bersanding sini.Aku dijemput menjadi besmen.Tapi aku da sound takut aku takde.Tolongla bekap plan.*Menurut encik razalee wat kenduri kat dewan felda tu.ala yg itula

Mak buyung nak bersalin.Nanti ada Buyung Jr.

Peah sudah menjadi lebih aktif.Kita nantikan perubahan beliau.

Amat pon nak kawin.

Aku belayar dan kesana kemari.Aduuihhh....kali ni berat la sikit!Takpe utk masa depan.Amin.Patu aku pon nak amik jugak open water aku kalau ada rezki.

Man,what a year it has been,I think I'll probably miss my lazy nasik kandaq friday *evening the most on boxing day!

OKAY EVERIBODI!!!SELAMAT TAHUN BARU SEMOGA BERTAMBAH REZEKI KALIAN SEMUANYA!!!!

*jumy nye reception arini 29-12-08 kat wisma sejarah.aku patut jd besmen tapi cancel sebab aku kena fud poisoning.so aku terperap kat katil dgn leptop.nasib baik ada bekap plan.nasib baik jugak aku pi nikah dia!

nota *=hasil editing

*lega sikit perut ni..semlm takleh tido higga ke subuh

20 comments:

Anonymous said...

amboih..berjela..sebenarnya u nak blog pasal hujung tahun je kan???hehehe..

aku doakan yg terbaek utk ko dan aku,sapik.

sharkpitt said...

sebab bulan lain mundane!

Anonymous said...

So next year,aku akan busy sekitar Jan ke April mencari rezki.Heh.Nak kumpul duit lagi.heheh....yela aku nak kawin InsyaAllah.Sijil nikah dah ada.Aku dah suruh dah dia masuk pinang aku!hahahaa......

*gatai hang*

Anonymous said...

ko nak kawen ke dgn si Dia shaq??

Anonymous said...

Kekasih Mimi?Sapa mimi...hahahaaaa...Sapa kekasih beliau iteww.....itu kat blog lain.

aku tau aku tau sapa nie!

sharkpitt said...

hanjengkan:Haah...gatai bertempat!ahahah

nama aku anonymous:Kalau ada rezki?

Anonymous said...

Mak buyung nak bersalin.Nanti ada Buyung Jr.

ps:sila berhati2. dia ni keji. dia nak mintak hadiah mahal untuk baby dia.

Anonymous said...

29-9-08:KL-BTU
30-9-08:Aku pi Offshore Bintulu naik crew boat ke AWB Perwira Perkasa
1-10-08:SELAMAT HARI RAYA!!!atas kapal sob sob tsk tsk
aku kat sini sampai 14-10-08
15-10-08:Aku dah kat Johor..magik
16-10-08:Aku kat S'pore tapi tido kat JB
17-10-08:Aku pi S'pore pastu balik JB.Malam tu gerak ke KL
18-10-08:Kat subang ni
19-10-08:Kat subang lagi
20-10-08:Aku ke Miri
21-10-08:Aku pi site visit ke BOKOR Field.Naik crew boat jek.Pi awal pagi.Balik lewat petang!
22-10-08:Aku kat darat.Pi opis Petronas.Meeting....sangap bai!
23-10-08:Onshore....sangap jugakla.Lonely*bekground lagu Akon
24~26-10-08:Aku pi offshore.Tumpang tido kapal org lain.Kapal tu nama Dayang Berlian
27:Pi onshore balik
28~29:Pi offshore balik
30:Balik darat
31-10-08:Pi laut naik kapal Sarku Clementine
1~5-11-08:Aku kat offshore MIRI
Pendek kata aku kesana kemari...lonely jugak at times.Dahla takde signal hp.
6/11/08:Kapal belayar ke labuan...kat sini ada signal.Time belayar ke labuan perbagai org aku call dan cuba call.Maklumla dah ada signal.
9/11/08:Flight aku dari Labuan ke Miri,time nilah gel call aku and broke the news pasal majlis perikahan dia kat sana.Aku ucap tahniah jek dan berharap semuanya sukses utk bro aku ni.Dia pon sibuk nak mencarikan calon utk aku sebab dia kata byk jek budak medic alim-alim cun-cun yg boleh dia kenalkan.Lalu aku pon gelak besar kat airpot Labuan...*Time ni pria kesepian

*ni korek balik diary tahun ni ker?*

sharkpitt said...

tak korek diari....sume dalam notebook,sebab isi borang claim.hahaha

sharkpitt said...

oh dah juga filing dalam kepala hotak

rawsktar said...

for sumthing so sweet, i think u deserve a sweet comment. hahaha. thankiu so much for all the lurvess. hahahahaha. sapa anonymous berlambak nie? is she/he the same anonymous yg suka hanjengkan blog org lain jua. tapi i tak suka berleter panjang berjela kat blog org. haha.

nasi kandaq sepinggan pelis ;)

kang sasha nk hanjengkan la tuh.

Sasha Sharifuddin said...

ye..mak buyung bersuara..

hanjeng no.1
sapik!ooooooooo...kasi cokelat kat ehem ehem je!cokelat aku sampai skarang tak dapat!

hanjeng no.2
anonymous yang keji..aku tau siapa kamu!hahah!memang aku nak mintak hadiah mahal untuk buyung jr aku!haha!nantikan post keji untuk kamu yang makan cili..heheh!

hanjeng no.3
takdela hanjeng..cuma nak cakap aku terharu disebut dlm post ni walaupun hanya satu ayat.hehehe!yang lain2 tu kita simpan utk kite2 je la ok..

hanjeng no.4
ehem2 kau mmg suke makan kat 223 sapik!sbb tu aritu aku makan kat situ aku kasi sms keji!mwahahaha!

*uik..dah panjang dah akunye hanjengan..mcm post aku pulak!heheh!*

Anonymous said...

nak byk ckp..sembang kat blog sendiri la. buat tak sedar diri plak. nak komen panjang2, gi satu blog lagi yg femes la weih!!

Sasha Sharifuddin said...

tak suke baca komen pepanjang jgn la baca wey!

DUNGU..mcm org ittew!mwahahaha!

rawsktar said...

mcm org ittewww..mula dah keji dia...ko keji la dekat org yg keji..maka..itulah keji yg sebenarnya..muahahahaahahahahaha.

mimi said...

PERLU KE nak sebut nama aku shaq? haha. neways, happy for u. nnt aku kawin, aku ajak ko. ko kene jadik antara-pengapit aku. ahaks.

cha ajak lepak lagi weih. lu balik subang lu saun wa. aku ada majlis akhir jan. dtglah umah, makan sodap!

sharkpitt said...

InsyaAllah kalau aku ada aku penuhi jemputan.

Anonymous said...

eh eh..mimi nak kawin dah? happy for u too. kakak si dia dok mana weih??entah2 dekt umah aku dowh.

Anonymous said...

nak dtg jugak rumah mimi.

@nannoor said...

oowhhhh..ini lah org nya itu yaaa??
:)
cepat sket suruh anness pinang k, dia dh ketinggalan ketapi berbanding kitorg. heh heh