Wednesday, December 03, 2008

menghitung detik

Aku kat opis.Bosan jugak.Jadi aku decide nak maen dgn GPS C-Nav 2050G.Aku tak tau camne sebenanya.Aku nak wat aktiviti trial and error berpandukan kitab manual.

Pagi td aku makan b'fast dgn keluarga sblm ke opis.Aku masuk lewat sikit.Ahli rakan b'fast: 2 nenek(aku panggil tok),bonda dan ayahanda.Borak2,nenda dan ayahanda sempat memasukkan beberapa potongan ayat berbentuk tazkirah dan nasihat.

Sampai opis,Pojek Mgr dah tiba dulu(aku tergezut!) lalu dia gelak besaq.
Pik aku sampai dulu dari hang!
Aku balas....ni perkara ajaib!(Memang ajaib!Sebb selalu tgh br masuk)

Kini aku menaip blog sambil pikiaq camne nak maen GPS.

Aku masih berfikir berpandukan 2050 user guide.Sekian entri hari ini.

P/S:Jgn sesekali biarkan diri anda terpsycho dgn benda2 yang superficial.Teguhkan hati,tingkatkan iman,Fikir dgn rasional.Be +ve.InsyaAllah selamat dunia akhirat.Sama-samalah kite ingat2kan satu sama lain.

No comments: