Thursday, October 09, 2008

aku masih disini

Angin bertiup syahdu(aku tak jumpa perkataan sesuai),mentari kian terbenam di ufuk barat(tapi masih panasla!)...

Sahabat didaratan,aku masih disini.Kalau tak silap ini masuk hari raya yg ke-9.Waktu-waktu ini di daratan aku pasti meriah sekali dgn pesta-pesta rumah terbuka.

Tapi malam semalam was a different story.Angin bertiup sekitar 17-20 knots.Ombak menghempas barge setinggi 2 meter.So hari ini?Cuaca cerah dan amat baik sekali. Ramai crew yg ke darat seketika(U-turn) sehingga tamat projek.Aku balik ke darat sekitar 20hb kelak.Kapal aku tak sure masuk port atau tidak(mereka sedang meeting di bawah...aku on deck.heh)

Kejap lagi aku nak pi panjat top deck tgk GPS connection aku.Ptg semlm upon close physical inspection,duck tape dah agak berkecamuk!so aku nak pi pebaik balik seblm habis tercabut.aku dah siap sarung body harness.

Nothing much to cerita here today.Work barge tidak sibuk...masing2 sibuk nak ke darat esok tapi aku tak pulak ke darat.Tkpela....layannn.....

Aku agak bosan....

2 comments:

rawsktar said...

kadang2 aku juga bosan..

shafiksuker said...

biasala tu kan kan?