Monday, August 25, 2008

campur campur






Kat sini aku jmpa macam2 jenih org.Disamping PM and PE (Pojek Mgr and Pojek Engr) yg otai-otai belaka antaranya is Janah semorang refer as Janah,Abg Janah and Pakcik Janah sebb dia suruh.kalau sapa panggil dia boss dia ckp "Kalau nak panggil aku boss gi keje kat opis,jgn panggil aku boss" pesan beliau yg dah 16 thn berkecimpung dlm bidang oil and gas.kalau tak paham jugk aku gerenti dia halau dr site dgn ayat yg lebih direct to the face.

Dukacite dimaklumkan juge ada field engr yg benti lepas br 1 week keje.aku tak tau apsal.mungkun ada offer yg lg best atau dia tak tahan (pastu ckpla ada offer yg lagi best!)...

sebenarnya ni kesinambungan draf awal aku.aku sebenarnye nak cite pesan Janah kat aku kat airport.dia ckp ko kalau nak kawin atau cr calon bini cr org yg kuat amalannya sebb ko sebagai laki akan selalu merantau dan bini ko akan run the show.tanggungjawab ko sebagai suami akan terjatuh kat dia.and once in a blue moon tu kalau ko balik umah,jgn buat-buat nak rilek.ko kena jd bini plak.dia pon citela kat umah dia jiran2 tetangga tak terkujat tgk dia dok kemas rumah,kemas laman,potong rumput,sidai kain,memasak and anta sekolah anak2.itula antara sinopsis pesanan beliau....urmmm.....amatlah ia membuat aku terpikir.


beg aku mcm yg ni tapi besar lagi dgn kaler dia biru bkn oren.oren is smaller

fast forward ke hari ini 7/9/08.aku dah beli kasut raya courtesy of timberland warehouse sale.aku yg pada mulanya nk pi beli safety boot....sekali tak jual.sales rep ckp tu special order aja.cis cissdale no chioice aku beli kasut lain.berlubang tapi tak bertali.kasut sarung gitu.pastu aku jmpa ateng beli beg pulak.beg utk travel aku.insyaAllah nanti aku beli lagi satu ala2 beg hiking pulak sebb beg yg aku beli kat ateng tu rope beg jenama beal.beg petzl kecik sgt.ye tapi cantek dan juga mahal(tkpa aku beli ngan ateng so dpt staff price.itula guna kawan juga!hehehe)


lama sungguh aku tak blogging.aku pon dah tak taok gambar dgn posting aku.hmpp...jap aku cr gambar....alamak gambar menarik xde.ada gamba konvo sikit2,celebrate dgn irina dgn gambar software EIVA yg aku kena study lagi dan lagi dan juga gambar dr kapal terbang nampak shore line bintulu yg tak bape cantik sebb diorg nye jenis pantai berlumpur.bukan sumela tapi.pantai berlumpur agak menyukarkan utk keje2 pipe laying sebb seabed yg lembut.

so apa lagi?urm...aku rasa lagi fun cerita adventur aku sebb kejarangan mengupdate telah menterbaykkan cite perjalanan singkat aku dan kesan perjalanan tu ke atas kehidupan aku....aku nak berkongsi gamabr makanan sedap(dessert sedap!).aku mkn dgn irina ber2-2an.lazat dan enak sekali.gambar pizza sume tu aku tak tarok.maap.korang pegila makan.sedap.

sekian dulu utk edisi hari ini.blogging dr rumah pada hari ahad dikala bulan ramadhan yg penuh berkat.selamat beramal!

No comments: