Saturday, February 11, 2006

imported

ku petik dari blog http://zappakhronhikles.blogspot.com/

ada link kat tepi tu

a friend of mine forwarded this email to me...kudos to him... mamat ni memang true metallers, masuk bilik dia je macam masuk neraka.... banyak gambar hantu ( jangan marah, wahai sfuku, Saudara NGANDEK ) maybe i'm not avid metal supporter, i do hear some metal stuff ( i'm poser, and i'm proud to admit it !!!) member aku tu sungguh2 kata dialog ni betul, cume ader certain2 part kena censor la, demi menjaga sensitiviti. betul jugak, its prejudice!!!!..ape2 pun, layankan jer la...

Dialog ini berlaku semasa seorg mat metal ditangkap dan diberi kaunseling..ini adalah utk renungan kita semua..dan bukanlah bertujuan utk merendahkan sesiapa..walAllahualam...


mangsa: asalamualaikum..
pegawai: w'salam..nama awak?
mangsa: ...bin....
pegawai: islam?
mangsa: ya dari dulu..
pegawai: cuba mengucap..
mangsa: (mengucap)..
pegawai: alhamdulillah..awak masih islam..
mangsa: kenapa tuan berkata begitu?saya islam dari dulu..kini..dan selamanya..
pegawai: awak bukan jit?bakar quran?sembah setan?
mangsa: eh?itu tuduhan..tak benar..
pegawai: baju awak tu..dan musik awak..bukan awak ni black metal?
mangsa: baju?
pegawai: tu..gambar bintang..lambang syaitan !!!.
.mangsa: tuan pun ada pakai lambang setan..(sambil tunjuk logo pen)
pegawai: eh ni logo brand pen..bukan lambang setan..
mangsa: baju saya pun logo bintang bukan setan..
pegawai: tapi semua org tau..yg tu lambang setan..
mangsa: sejak bila?
pegawai: sejak dulu..
mangsa: dulu bila?
pegawai: errrrr....

pegawai: musik yg awak dengar..lirik..semua memuja setan..
mangsa: buktinya?pegawai: sebentar...(sambil mengambil majalah dari laci)..
mangsa: kitab apa tu?setan?
pegawai: ehh bukan nilah majalah yg cerita semuanya..ni *******
mangsa: tapi gambar depan..gambar hantu..
pegawai:ehh jgn salah anggap..dont judge a book by its cover..
mangsa: huh..tuan hanya pandai bercakap tapi tak amalkan....saya pakai baju ni..tadi tuan kata saya sembah setan..
pegawai: errrr...

mangsa: majalah ini memang popular dulu masa saya sekolah kerana isu hangat dan lucah dulu..menaikkan nafsu shahwat..tapi sekarang saya tak baca buku macam tu..
pegawai: eh..buku ni utk kesedaran..utk pengetahuan..
mangsa: kesedaran dan pengetahuan utk tuan dan org lain yg dewasa..yg boleh berfikir..tidak kepada golongan remaja yg lain..yg menganggap lain..saya pernah remaja dulu..pernah baca..dan pernah beli dulu..
pegawai: errrrr...

pegawai: ni lirik puja setan.(sambil sebut perkataan dlm *******)
mangsa: tuan pun sembah setan?
pegawai: mana ada..
mangsa: tu yg tuan cakap tadi tu..lirik tadi tu..
pegawai: saya sebutkan aja..bukan bermakna sembah setan..
mangsa: saya pun sebut pun bukan makna sembah setan..
pegawai: errr...

pegawai: black metal boleh menyesatkan..bakar al quran..
mangsa: buktinya?
pegawai: ramai yg mengaku dalam majalah ******* ni..
mangsa: berapa ramai yg ramai tu?
pegawai: 3 ke 4 org..
mangsa: saya pun boleh panggil kengkawan saya 10 20 org buat press..katakan saya ni boleh terbang..tuan percaya?
pegawai: errrr..

mangsa: saya nak ingatkan disini..jgn nak tuduh seseorg tu murtad atau syirik kepada tuhan..kerana itu adalah satu tuduhan yg berat jika ia tidakbenar..kerana dosa yg tidak boleh diampun Allah adalah syirik kepadaNya..saya bukan nak mengajar tuan tuan semua..tapi hanya utk mengingatkan sahaja..jgn kerana keghairahan kita menuding org lain utk kepentingan diri sendiri boleh membuatkan org lain diniaya..dan kita sendiri akan terima akibatnya kelak..dan jgn membuat kesimpulan sendiri jika sesuatu itu belum ada bukti yg kukuh..
pegawai: errrrrr

mangsa: juga jgn samakan metal diluar negara tu dgn tempatan..jgn ingat metal tu sembah setan..banyak band band pop diluar sana tu yg sembah berhala..sembah benda..sembah api..dan ada yg tak beragama langsung..atheis..agama komunis..macam macam lagi agama mereka ni..tapi..kita disini menyanyikan lagu mereka..dimainkan diradio..ditv..di semua media massa..bagi mereka tak salah..kerana lagu lagu mereka semua sedap didengar oleh halwa telinga tuan tuan semua..tapi lagu metal tuan tak suka..sebab..tak sedap didengar oleh tuan tuan..kenapa tak tangkap mereka yg lain tu..yg memuja penyanyi pop mereka yg sembah berhala tu?
pegawai: errrrrr

copied and pasted from http://zappakhronhikles.blogspot.com/

ps:suria~blog...nicely & splendidly done.apsal tak kuning?

1 comment:

Suria Khamis said...

kalau kuning dah macam dinding my room. some more, too much of yellow and i might be likened to an IKEA supporter...